Do góry

 Planujesz duże inwestycje w nowym roku? Wywiad gospodarczy pozwoli Ci uniknąć problemów!
2022-12-09

Planujesz duże inwestycje w nowym roku? Wywiad gospodarczy pozwoli Ci uniknąć problemów!

Wywiad gospodarczy istnieje od momentu rewolucji gospodarczej i zawsze stanowił narzędzie wspierające konkurencyjność. Nie zawsze legalnie ale zwykle skutecznie. Polega na pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji z obszaru funkcjonowania przedsiębiorstw w zakresie ich sytuacji kadrowej, płacowej, finansowej, handlowej, możliwości rozwoju i ekonomicznej. Zleceniodawcą wywiadu gospodarczego są inne podmioty gospodarcze, weryfikujące dany podmiot w celu oszacowania ryzyka współpracy i pozyskania przewagi konkurencyjnej.

Wywiad gospodarczy chroni interesy i zabezpiecza funkcjonowanie przedsiębiorstwa

Jednym z elementów wywiadu gospodarczego jest całkowicie legalny wywiad konkurencyjny. Jest to narzędzie szczególnie przydatne inwestorowi wchodzącemu na dany rynek lub planującemu inwestycje w danym obszarze, stosunkowo nowym czy też poszerzającym oddziaływanie. Wywiad konkurencyjny ma na celu analizę działalności konkurencji pod kątem wielu różnych zasobów, zbioru produktów, klientów, konkurentów, wszelkich aspektów niezbędnych dla danego przedsiębiorcy w procesie podejmowania kluczowych decyzji inwestycyjnych a potem strategicznych dla przedsiębiorstwa. Wywiad konkurencyjny jako część wywiadu gospodarczego koncentruje się na zewnętrznym otoczeniu biznesowym i pozyskuje wszelkie informacje w sposób legalny.

Informacje pozyskiwane w procesie wywiadu gospodarczego nie tylko analizują cechy funkcjonowania konkurencyjnych firm, ale koncentrują się na zwiększaniem konkurencyjności danej organizacji na tle otoczenia biznesowego, czyli m.in. klientów, dystrybutorów, narzędzi, technologii, konkurentów czy danych makroekonomicznych.

Wywiad gospodarczy jako narzędzie eliminacji

Każda inwestycja wymaga zatrudnienia wielu wykonawców. Commercial Intelligence jako część wywiadu gospodarczego skupia się na kondycji i weryfikacji wybranych przedsiębiorstw, np. tych wytypowanych do współpracy czy realizacji zlecenia. Tak rozumiany wywiad handlowy czy komercyjny należy do najstarszych i najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych sposobów legalnego pozyskiwania i zbierania informacji o podmiotach gospodarczych. Otrzymane informacje poddaje się analizie, która weryfikuje konkurencyjność podmiotu, jego kondycję i potencjał, sytuację prawną oraz wszelkie ważne z punktu widzenia zleceniodawcy warunki. Wywiad gospodarczy w tym przypadku chroni dany podmiot gospodarczy przez współpracą z niewiarygodnym kontrahentem.

Wywiad gospodarczy to ważne narzędzie obecności w gospodarce. Zwiększa konkurencyjność podmiotów gospodarczych nastawionych na stały i ewolucyjny rozwój, ale też chroni ich przed pochopnymi i nietrafionymi decyzjami. Daje poczucie bezpieczeństwa i stanowi swoisty impuls do stałego postępu.

 

 

Prev Post

Zespół cieśni nadgarstka – przyczyny, objawy i skuteczne leczenie

Next Post

Sobieski i Marysieńka – miłość zapisana w listach

post-bars

Leave a Comment

Podobne wpisy